Wyrobienie nawyku czytania.
Warto wiedzieć jak ważnym elementem rozwoju dziecka jest wyrobienie nawyku czytania dla przyjemności. Nawet najlepsza biblioteka i największe wysiłki nie zachęcą do czytania wszystkich dzieci, w których domach się nie czyta. Gorąco zachęcam do przeczytania materiałów, które przesyłam.
List do rodziców
Jak zachęcić dzieci do czytania
Tęcza Nadziei.
 |
Biblioteka zaproponowała wykonanie prac plastycznych pt. „Tęcza nadziei” i „Jak spędzałem wolny czas w okresie pandemii”. Uczniowie wykonali piękne prace z nadzieją w „roli głównej” pokazując jedność ze wszystkimi, którzy w tym trudnym okresie pozostają w domu. Powieśmy takie tęcze w oknach.
Piękne są również prace „Jak spędzałem wolny czas w okresie pandemii” opublikowane w następnym artykule. Czekamy na kolejne prace.
|
Czytaj więcej: Tęcza Nadziei.
Darmowe biblioteki on-line
|
Na czas zamknięcia szkół biblioteka poleca uczniom zastępstwa: gdzie możemy znaleźć darmowe książki. Poniżej przedstawiam wybór bibliotek cyfrowych i innych źródeł darmowych (lub prawie darmowych) ebooków. Zapraszam do skorzystania. |
Czytaj więcej: Darmowe biblioteki on-line
Biblioteka Przyjazna Uczniom

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w Przedszkolu
|
1 października biblioteka przeprowadziła Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania dla przedszkolaków. W scenerii magicznego lasu i pluszaków dzieci słuchały opowiadania drugiej edycji Gangu Słodziaków . Celem akcji jest promowanie głośnego czytania od najmłodszych lat. |
Czytaj więcej: Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w Przedszkolu
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
|
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. 30 września uczniowie klas I-III spotkali się z bohaterami Gangu Słodziaków „Przyjaciele mogą wiele, czyli magia z leśnej polany”. |
Czytaj więcej: Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Jak nie czytam jak czytam.
 |
7 czerwca w ogólnopolskiej akcji "Jak nie czytam jak czytam" wzięły udział pięciolatki, sześciolatki oraz klasy I- IV. Przeprowadzenie akcji zaplanowaliśmy w różnych miejscach na terenie szkoły: plac zabaw, przed budynkiem szkoły, na obrzeżach boiska w cieniu drzew. Przez 10 minut młodsze dzieci i uczniowie czytali książki przyniesione z domu, bądź wypożyczone z biblioteki. |
Czytaj więcej: Jak nie czytam jak czytam.
Pasowanie na rycerza książki 2018/2019
|
Pierwszoklasiści przychodzilido bibliotekina głośne czytanie i wypożyczanie systematycznie już od zerówki. Wtedy czytali im rodzice, a już pod koniec pierwszej klasy robią to samodzielnie. Celem tego spotkania była kontynuacja wcześniejszych wizyt, ale przede wszystkim zainteresowanie uczniów książką i zachęcenie do korzystania ze zbiorów biblioteki, jak również wyrabianie prawidłowych nawyków czytelniczych i wyrabianie szacunku do książki. |
Czytaj więcej: Pasowanie na rycerza książki 2018/2019
Szkolne przygody Gangu Słodziaków
 |
Nasza szkoła przystąpiła do konkursu edukacyjnego „Szkolne przygody Gangu Słodziaków”, którego celem jest budowanie nawyku codziennego czytania wśród uczniów klas I-III. Czytanie pobudza wyobraźnię, uczy samodzielnego myślenia, ćwiczy pamięć i koncentrację. |
Czytaj więcej: Szkolne przygody Gangu Słodziaków