Jak działać, gdy emocje biorą górę? – pomysły sześciolatków.

phoca thumb m fotoram.io 42  Czym są emocje, jak i gdzie ich doświadczamy, co nam dają, jak działa nasze ciało, mózg w emocjach? O tym, że wszystkie emocje są ważne, potrzebne oraz jak sobie radzić z emocjami – odpowiedzi na te pytania w minionym tygodniu poszukiwały 6 - latki. Jednym z wyzwań jakie podjęły dzieci było zaprojektowanie pudełeczka mocy. Pomysł polegał na tym, aby dać dzieciom coś, co przypomni im, wzmocni, w momentach kiedy pojawią się nieprzyjemne emocje, myśli. Taką „przypominajkę”.

 Ważniejsze niż pudełeczko jest fakt, że mają coś, co daje im poczucie komfortu, przypomina, że emocje są ulotne, zmieniają się, każdy ich doświadcza. Małe pudełeczka, które zmieszczą się w dłoni, które można zabrać ze sobą wszędzie i zawsze, np. schowane do kieszeni. Drugim pomysłem zrealizowanym przez przedszkolaków była książeczka na trudne chwile. Realizacja tej aktywności polegała na wykonaniu książeczki ze strategiami na chwile, kiedy jest nam trudno, nieprzyjemnie, kiedy silne emocje zaczynają dochodzić do głosu. Książeczki, które można włożyć do kieszeni, plecaka, torebki i sięgnąć po nie, kiedy mamy taką potrzebę. Po jakimś czasie dla dzieci sama myśl o tym, że mamy je ze sobą jest wspierająca i powoduje, że wiem już co możemy zrobić, bez zerkania na zawartość książeczek. Kolejnym zadaniem było znalezienie przynajmniej trzech powodów, dla których jesteś z siebie dumny/dumna i wykonać kartę pracy pod tytułem: Jestem dumny z siebie, bo...Zobaczmy z czego dumne są przedszkolaki i jakie mają sposoby na radzenie sobie trudnymi emocjami. Jestem dumna z moich 6 latków, dlatego że... są takie jakie są.