Innowacja pedagogiczna

phoca thumb m 20201030 103747 Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Poprzez rysunek i inne prace plastyczne poznajemy naszego wychowanka: jego emocje, rozwój intelektualny, zainteresowania. Podczas tworzenia dziecko doznaje silnych przeżyć wynikających z  działania oraz z możliwości wyrażenia środkami plastycznymi własnych myśli i uczuć.

 Dlatego w tym roku szkolnym w grupie pięciolatków prowadzona będzie innowacja pedagogiczna „Sensoplastyka® - dla wszechstronnego rozwoju smyka”, opracowana przez p. Sylwię Jasińską-Kolano, trenera I stopnia marki Sensoplastyka®.

Czym jest Sensoplastyka®?

Sensoplastyka® – plastyka sensoryczna to rodzaj zajęć wpływających  na stymulację zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku poprzez wykorzystanie bezpiecznych produktów spożywczych. W trakcie zajęć dzieci doświadczają ciekawych zjawisk łączenia produktów różnej faktury, mieszają je, przelewają, przesypują, przy czym są kreatywne. Jest to twórcza zabawa, która wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu, dzięki czemu sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy
w umyśle dzieci i dorosłych. Działalność sensoplastyczna ma także właściwości terapeutyczne: uspokaja, odpręża, rozładowuje napięcie emocjonalne i mięśniowe. Sensoplastyka® ułatwia nawiązywanie kontaktu emocjonalnego oraz przyczynia się do budowania właściwych relacji,
a także uczy współdziałania w grupie rówieśniczej. 

Na czym polega innowacyjność zajęć?

Sensoplastyka® polega na dowolnym doświadczaniu przez uczestników zajęć materiałów plastycznych. Samodzielnie przygotowują substancje sensoryczne jednocześnie aktywizując wszystkie swoje zmysły. Istotnie jest pokierowanie procesem w oparciu o coachingowe metody pracy. Dzięki temu możemy dać uczestnikom zajęć pełną przestrzeń na wszechstronny rozwój i budowanie własnych kompetencji zarówno intra- jak i interpersonalnych. 

Dzieci z dużym entuzjazmem wzięły udział w pierwszych zajęciach, tworząc różnorodne substancje sensoryczne według własnego pomysłu. Przez cały czas uśmiech nie znikał z ich twarzy, co jest najlepszą recenzją zajęć.